DIGITALIZAREA IMM
Domenii prioritare: industrie alimentară; industrie prelucrătoare; industrie auto; construcții; transport și distribuție; producție; servicii adresate populației |
ajutor de MINIMIS |
|
Valoare NERAMBURSABILĂ între:
20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere; 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică; 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie.
|
|
Cofinanțare: 10% |
|
Data deschidere apel de proiecte: martie 2023- 30 iunie 2023
|
|
Cheltuieli eligibile pot fi: |
|
a) cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului; b) cheltuieli pentru managementul proiectului; c) cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare; d) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi; e) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul; f) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei; g) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou; h) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil; i) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului; j) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului; k) cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH); l) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). Cheltuielile prevăzute la lit. a), b), c) și l) nu pot depăși 10% din valoarea proiectului.
|
Finalizarea implementării: 30 iunie 2025 |
Mentinerea investiției: 3 ani de la momentul finalizarii proiectului |
Cheltuieli obligatorii NEELIGIBILE: informare și publicitate, TVA firme plătitoare
|
Condiții acordare: a) au calitatea de întreprinderi mici, mijlocii sau microîntreprinderi (IMM-uri). Calitatea trebuie să existe atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare; b) sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021; c) nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022; d) au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare; e) se angajează să suporte din resurse proprii cofinanțarea prevăzută în condițiile prezentei scheme de ajutor; f) nu desfășoară activități în domenii exceptate; g) se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală (DESI); h) activitatea pentru care se solicită finanțare trebuie să fie aferentă unui cod CAEN autorizat la data de 31 decembrie 2021 pe întreprindere, nu pe locația/ locațiile de implementare
|
accesare, implementare, monitorizare 0744217665